Wednesday, January 27, 2016

KAMI KEMBALI ber BLOGGING !!

Seperti yang di janjikan, blog ini aktif kembali..Banyak peristiwa berlaku selama kami tidak mengemaskini blog ajaqmat2u..Tak tahu nak mula dari mana sebab terlalu banyak hendak diceritakan..So, kita ringkaskan je ye kisah kami sepanjang 2013-2015..

2013..

Pada tahun 2013 ini, shaheda dengan rasminya bergelar 'diploma holder' setelah berjaya menamatkan pengajiannya di Politeknik Mukah Sarawak. 9 september 2013 akhirnya shaheda menghadiri majlis konvokesyennya untuk Diploma Kejuruteraan Elektronik. Pada tahun itu juga Nazeera berjaya menamatkan pengajiannya di Matrikulasi Labuan.


Manakala pada 1 Spetember 2013. dua puteri kami ;

1) Eza Shaheda Binti Abdul Razak bergelar pelajar di Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM) dan menyambung pengajian Ijazah Sarjana Muda Teknologi Kejuruteraan Elektronik (Elektronik Industri) dgn Kepujian.

2) Eza Nazeera Binti Abdul Razak bergelar pelajar di Universiti Malaysia Perlis (UNIMAP) dan menyambung pengajian Ijazah Sarjana Muda Perniagaan Antarabangsa dgn Kepujian.

Pada November 2013, kami membuat keputusan untuk kembali semula ke semenanjung dan meninggalkan bumi bintulu yang dah sebati dengan jiwa kami.

Bersama dengan Danny

Kenalan di New World Parkcity Mall

Anak2 angkat UPM yang ditinggalkan

Saudara Marus, buskers di Bintulu

Dr.Anand and Staff

Jiran depan rumah, Man

Jiran2 yang baik, Cikgu Karim, Man, Abg Mail dan Pak Cik

Jiran sebelah kanan kami..

Bye2 Bintulu

2014

Kisah baru hidup kami di semenanjung bermula lagi..Yang penting dapat kembali semula seperti biasa bersama ahli keluarga. Nak diceritakan semua memang tak cukup..Dan nak share gambar pun tak dapat atas masalah2 yang tak dapat dielakkan seperti : Laptop Nazeera hilang and Hard Disk Shaheda pulak rosak. Ketandusan sumber lah senang cerita..haha

Hari Raya Aidilfitri 2014


2015

Tak sampai sebulan berlalunya 2015, macam2 peristiwa ada.. Masalah yang sama juga dengan ketandusan sumber so tak dapat lah nak share gambar2 yang sepatutnya..Yang penting sepanjang 2015 ini, peluang kembali ke semenanjung di nikmati sebaiknya. Dapat berjumpa dengan kawan2 sekolah yang hampir 35 tahun tak berjumpa..Dapat juga berjumpa saudara mara yang jauh2 dan yang penting balik beraya setiap tahun.

Sahabat dari zaman sekolah

Rakan2 Kargo seperjuangan

Sahabat~

Bersama Abang Omar dan Kak Sallehaton

Dua orang 'cousin-brother'

Aidilfitri 2015 juga tak kurang meriahnya,.Dapat balik straight dua tahun..seronok tu lain rasanya..

Bonda tercinta Hajjah Ramlah

Keluarga Mertua Hajjah Zainab
 
Anak2 saudara datang beraya..meriah jadinya


Hari yang sama baju yang berbeza

This is raya !

Anak2 angkat kami di UPM kampus Bintulu juga telah selamat berkonvo untuk Degree mereka..Semoga mereka berjaya dalam kehidupan yang mendatang..


And last sekali, Siapa Dia ? ^-^



Sharifah Qaireen Adelia..

Gula2 rumah kami..Anak kepada Syed Argil dan Rose..adik kepada ayman,hazeem and ameer..Menjadi buah hati rumah kami and kawan kepada Mak and Baba bila kakak2 kat U..

Rasanya itu sahaja ringkasan cerita kami..And kami akan aktif semula untuk tahun 2016 !! Stay Tuned..Assalamualaikum !!












No comments:

Post a Comment